Chirurgia stomatologiczna

Czym zajmuje się chirurgia stomatologiczna?

W Family Dental Care wykonujemy wszystkie zabiegi z zakresu chirurgii stomatologicznej. Każdy zabieg chirurgiczny przeprowadzany jest przez lekarza specjalistę z zakresu chirurgii stomatologicznej, co sprawia że chirurgia w Family Dental Care jest w pełni bezpieczna i skuteczna.Chirurgia stomatologiczna przez lata kojarzona była z usuwaniem zębów.W Family Dental Care proponujemy znacznie więcej. Zajmujemy się kompleksową poprawą jakości tkanek jamy ustnej. Poza usuwaniem zębów wykonujemy zabiegi regeneracji i odbudowy kości wyrostka zębodołowego oraz dziąseł oraz drobne zabiegi chirurgiczne takie jak, podcięcie wędzidełka wargi górnej lub języka, plastykę dziąsła, wycinanie przerostów dziąseł, kształtowanie brzegu dziąsła np. po leczeniu ortodontycznym.

Ekstrakcja zęba = usunięcie zęba

Ekstrakcja czyli usunięcie zęba jest zabiegiem chirurgicznym wykonywanym w znieczuleniu miejscowym przy zachowaniu aseptycznego pola operacyjnego. Przed zabiegiem lekarz przeprowadza z pacjentem szczegółowy wywiad, podczas którego zbiera informacje o ogólnym stanie zdrowia pacjenta, przebytych niedawno chorobach czy ewentualnych alergiach na środki znieczulające. W większości przypadków planowaną ekstrakcję zęba poprzedza wykonanie zdjęcia rentgenowskiego, które pozwala lekarzowi ocenić ogólny stan uzębienia pacjenta i zaplanować przebieg zabiegu.
Wskazaniami do ekstrakcji zębów są stany chorobowe niepoddające się już leczeniu zachowawczemu – np. zęby zniszczone próchnicą w stadium uniemożliwiającym leczenie i odbudowę, głębokie złamanie zęba czy zaawansowane stadia paradontozy.
Należy pamiętać, że ekstrakcja zęba jest ostatecznością i dokładamy wszelkich starań, aby do tego nie dopuścić, wykorzystując najnowsze osiągnięcia w dziedzinie stomatologii.

Chirurgiczne usunięcie zębów zatrzymanych

Chirurgiczne usunięcie zębów zatrzymanych jest zabiegiem technicznie bardziej skomplikowanym niż tradycyjna ekstrakcja.
Choć pod względem anatomicznym są one w pełni wykształcone, to z różnych przyczyn zatrzymują się w tkance kostnej szczęki lub żuchwy. Mogą one powodować nieprawidłowe ułożenie pozostałych zębów albo wpływać na tworzenie się wad zgryzu. Sam zabieg chirurgicznego usunięcia zębów zatrzymanych jest bezpieczny a komplikacje pojawiają niezwykle rzadko.
Po zabiegu miejsce, w którym znajdował się ząb zatrzymany, jest zaopatrywane szwami oraz opatrunkiem uciskowym. W większości przypadków lekarz zaleca pacjentowi przyjmowanie antybiotyków oraz miękką dietę. Przez kilka dni po usunięciu zęba zatrzymanego może utrzymywać się ból i obrzęk operowanej okolicy. Należy wówczas stosować się do zaleceń lekarza, przyjmować przepisane przez niego środki przeciwbólowe a także używać szczoteczek przeznaczonych dla osób po zabiegach chirurgicznych.