Dentysta Family Dental Care

Ortodonta Piaseczno oraz dentysta Piaseczno
Nasze usługi
Choroby przyzębia

Periodontologia to dziedzina stomatologii zajmująca się profilaktyką oraz leczeniem chorób przyzębia i błony śluzowej jamy ustnej.

Piękny uśmiech to nie tylko zdrowe zęby, ale także zdrowe dziąsła. Według badań epidemiologicznych nawet 90 % społeczeństwa cierpi z powodu chorób tkanek przyzębia czyli paradontozy.

Zapalenie przyzębia jest silną infekcją bakteryjną prowadząca do utraty kości i tkanek otaczających ząb. Nieleczone może prowadzi do utraty zębów, a także zwiększać ryzyko wystąpienia zawału serca, udaru mózgu i innych chorób ogólnoustrojowych. Zapalenie przyzębia najczęściej występuje u osób powyżej 35 roku życia, ale zdarza się, że w swojej agresywnej postaci dotyka osoby znacznie młodsze.

Najczęstszą przyczyna zapalenia przyzębia jest płytka nazębna. Dodatkowo bardzo duży wpływ na przebieg choroby przyzębia mają: palenie tytoniu, choroby ogólne (m.in. cukrzyca, osteoporoza), przyjmowane leki, a także stres oraz predyspozycje genetyczne. Wśród czynników miejscowych predysponujących do występowania paradontozy wymienia się nieprawidłowo wykonane wypełnienia, nieszczelne korony i mosty, brak prawidłowych punktów stycznych między sąsiednimi zębami.  Warto wiedzieć, że również wady zgryzu, nieprawidłowości zębowe i stłoczenia zębów utrudniają utrzymanie prawidłowej higieny jamy ustnej, a co za tym idzie, prowadzą do rozwoju choroby przyzębia

Zapisy telefoniczne
kom. 537 037 337
poniedziałek - piątek 12:00- 20:00
sobota 09:00- 14:00
Odwiedź nas
ul.Gen.Grochowskiego 3/61
05-500 Piaseczno

Familydentalcare.pl - ortodonta i dentysta Piaseczno!